“We hebben veel expertise in huis. Denk onder meer aan specialisten op het gebied van dyslexie, gedrag, taal/lezen, en hoogbegaafdheid. Om van elkaars kennis te profiteren, werken we met kennisgroepen. De drempel elkaar om hulp te vragen, is zo heel erg klein. We leren van en met elkaar en daar profiteren de kinderen van.”
“Op Het Stroomdal werken we graag samen. Zo bereiden de leerkrachten van groep 1 en 2 samen de thema’s voor. In de parallelgroepen worden er lessen uitgewisseld. Samen inspiratie opdoen, maakt dat het werken nog leuker is.”
“Ieder schooljaar starten we met de ‘gouden weken’. Elke klas stelt samen de klassenregels op. In groep 7 hebben leerlingen deze gevat in beelden en opgehangen in de klas. We wisselen deze we om een aantal regels centraal te stellen. Dit kan zijn dat we elkaar complimenten geven of een samenwerkingsdoel oefenen. Daarbij doen we groepsvormende activiteiten. Zo start je het jaar prettig.”
“In groep 5 spelen we een variant op ‘Wie is de Mol’. De leerkracht stopt voor de kinderen binnenkomen een joker in een la. Deze leerling is de hele dag ‘stiekem’ extra vriendelijk en behulpzaam. Zo worden er meer complimenten gegeven. Aan het einde van de dag wordt er geraden wie de joker had. Iedere dag is dat weer een feestje.”
“Ons doel is dat alle leerlingen zich veilig voelen en zich op een prettige manier ontwikkelen. Een ontdekkingstocht naar wie je bent en wat je kunt. Op Het Stroomdal laten we ieder kind actief en samenwerkend leren in een uitdagende omgeving.”