“Als je kind naar school gaat, stap je een nieuwe wereld in. Ons oudste kind is geboren in december. We hebben goed overleg gehad over de doorstroom naar groep 2. We vonden het erg prettig dat school daar zo zorgvuldig mee omging. Intussen zit ze met veel plezier in groep 5. Ook de jongste heeft het naar haar zin in groep 2.”
“Op De Morgenster maken leerkrachten tijd voor ouders. Ze vinden het fijn om te weten als er bijvoorbeeld thuis iets speelt. Dan kunnen ze daar op school op inspelen. Wij krijgen informatie over school via de app Parro. Erg leuk om te zien wat er in de klas allemaal gedaan wordt.”
“Onlangs was er een visieavond voor ouders en leerkrachten. In groepjes dachten we na over verbeterpunten. Erg interessant om samen na te denken over wat wel werkt en wat er nog beter kan op school. Daar zijn ze in het team mee aan de slag gegaan. Zo worden we via Parro meer op de hoogte gehouden. Erg fijn voor ouders van wie de kinderen thuis niet veel vertellen. Ook zijn we betrokken bij de invoering van het continurooster.”
“Mijn oudste vindt het super dat er een bibliotheek in school is. Ze is dol op lezen. In groep 4 vond ze de bingokaart erg leuk. Op deze kaart staan diverse thema’s. Bij een volle kaart mochten ze een klein presentje kiezen. Nu in groep 5 hebben ze chill lezen waarbij de kinderen zelf mogen kiezen waar ze lezen in de klas. Erg leuk om foto’s op Parro te zien als ze lezen op bureau van de leerkracht, onder de tafel of op de tafel.”
“Onze kinderen gaan met veel plezier naar school. Op De Morgenster worden er per klas aan het begin van het schooljaar klassenregels opgesteld. Die dragen bij aan een gezellige sfeer in de klas. Op school speel je samen en buiten schooltijd kun je kiezen, vind ik een prima regel.”
“Onze kinderen gaan met veel plezier naar school. Op De Morgenster worden er per klas aan het begin van het schooljaar klassenregels opgesteld. Die dragen bij aan een gezellige sfeer in de klas. Op school speel je samen en buiten schooltijd kun je kiezen, vind ik een prima regel.”
“Onze oudste had extra uitdaging nodig. Hij is heel leergierig. In groep 3 kreeg hij extra werk. Als ouder zie je niet zo dat je kind dat nodig heeft. Dat school dat uit zichzelf oppakt, geeft een goed en vertrouwd gevoel. Het kan een mooi praatje zijn bij de kennismaking, maar uit ervaring weet ik dat ieder kind gezien wordt.”
Monique is zo blij met de school dat ze bij het uitzoeken van een nieuw huis rekening hield met de locatie. “We wilden er graag dat onze kinderen op De Morgenster konden blijven en makkelijk met vriendjes konden afspreken. Gelukkig hebben we een huis in de buurt gevonden.”