De christelijke identiteit vormt de basis van ons onderwijs. De Bijbel leert ons op God te vertrouwen en dat dat wijsheid is. De Here liefhebben en de ander als jezelf. Geïnspireerd door deze liefde willen wij als leerkrachten een goed voorbeeld zijn. De Kanjertrainingsmethode sluit goed aan op onze visie.”
“We gaan er met de Kanjertraining van uit dat iedereen goed wil doen. Leerlingen leren rollen spelen met gekleurde pet op en het gedrag dat erbij hoort. Het is een spelvorm met serieuze oefeningen. Zet je de pet af, ben je weer je zelf. Vanuit je gevoel leer je aan te geven als je iets niet prettig vindt.”
“Als het mis gaat tussen leerlingen, benoemen wij wat we zien. ‘Is het je bedoeling?’, vragen we. Vaak is het helemaal niet de bedoeling. Dan gaan we in gesprek over hoe ze het de volgende keer anders oplossen. Kinderen kunnen al jong benoemen welke kleur pet ze op hebben en welk gedrag daarbij hoort. Dat pakken ze heel snel op.”
“Alle collega’s zijn enthousiast over de trainingen. Tijdens teamdagen doen wij ook oefeningen met elkaar. Ook voor ons werkt dat verbindend. We willen ons open en kwetsbaar opstellen. Zo kunnen we het best gebruik maken van elkaars expertise.”
“Ik geniet van het leren met en van de kinderen. Op latere leeftijd ben ik het onderwijs in gegaan. Het is één van de beste keuzes die ik heb gemaakt. Je geeft veel en je krijgt er zoveel voldoening en liefde voor terug. Je ziet kinderen zich ontwikkelen. Kinderen hebben recht op goed onderwijs. Samen gaan wij voor onze leerlingen.”